maandag 12 januari 2015

Muzikale Maandag: You+Me

Eén van de vaste rubrieken op deze blog is de Muzikale Maandag. Dit is een categorie waarin iedere week een blog zal verschijnen, die om beurten door ons geschreven wordt. Hierin delen we met jullie naar welke bands/zangers/zangeressen we graag luisteren, wat onze favoriete nummers zijn en welke mooie teksten je echt moet kennen.

Op onze tweede Muzikale Maandag wil ik het hebben over een nummer dat zo mooi is, dat je je gaat afvragen of het wel echt is. Ik heb het over Dallas Green en Alecia Moore, als duo onder de naam "You + Me".

Dallas Green, als artiestennaam City and Colour, had het idee om samen met Alecia Moore (beter bekend onder haar artiestennaam: P!nk) een nummer op te nemen. Het is een hele CD geworden, met dit als eerste single.
Een nummer om in stilte te luisteren, met de ogen dicht, concentrerend op de instrumenten. Want als je goed luistert worden het er steeds meer. Heerlijk om even helemaal tot rust te komen. Als ex-gitaarspeelster focus ik mij eerst op de instrumenten, dan de klank en als laatst pas de tekst. Zo bracht dit nummer mij telkens een verrassing. 
Waar ik P!nk altijd heel sterk in vind, zijn haar optredens die live net zo mooi klinken als de CD. Ik ben dan ook blij dat dit duo dat geëvenaard heeft. 





---
You can be flawed enough but perfect for a person
---

Geen opmerkingen:

Een reactie posten