maandag 23 februari 2015

Muzikale Maandag - Flobots

Eén van de vaste rubrieken op deze blog is de Muzikale Maandag. Dit is een categorie waarin iedere week een blog zal verschijnen, die om beurten door ons geschreven wordt. Hierin delen we met jullie naar welke bands/zangers/zangeressen we graag luisteren, wat onze favoriete nummers zijn en welke mooie teksten je echt moet kennen.

Vandaag de Flobots; een rock/hip hop band uit Colorado, Denver. Een van hun nummers raakt mij met zowel de videoclip als de tekst. 
De Flobots bestaat uit een viertal jongens en een dame die barsten van het muzikale talent. Zang, rap, drummen, basgitaar, viool, gitaar, trompet... Je kunt het zo gek niet bedenken of het zit in hun muziek verwerkt, en dat klinkt mij toch lekker!

Het was 2008 toen ik deze band ontdekte. Ik zat wat te zappen tot op MTV net de videoclip van het nummer 'Handlebars' voorbij kwam. De boodschap van het nummer raakte mij. Ik zou zeggen: oordeel zelf maar!


---
And it feels so good to be
Alive and on top
My reach is global
My tower secure
My cause is noble
My power is pur
---

Wat ik zo mooi aan dit nummer vind, is de macht van de hoofdpersoon die groeit en groeit. Wat je sterke kanten zijn, kun je ten goede, maar ook voor het slechte gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten